Francuskie tosty z brioszki z truskawkami

Francuskie-tosty-z-brioszki-z-truskawkami3

Miałam dziś ochotę na coś słodkiego na śniadanie więc zrobiłam… francuskie tosty z brioszki, z truskawkami.
Zrobiłam je z własnoręcznie zrobionej brioszki, jeszcze świeżą pocięłam i przerobiłam na tosty, żałowałam że nie mam czterech żołądków bo mogłabym więcej tego cuda w siebie wepchnąć.
Przepis na brioszkę podam później.

Składniki

Brioszka – 1 szt ( 500g )
Jajka – 4 szt
Śmietanka kremówka ( słodka ) – 300ml
Truskawki – 250g
Masło – do smażenia
Cukier puder – 1 łyżeczka

Sposób przygotowania

Z brioszki odkrawamy skórkę na końcach i kroimy na równe części ~2cm grubości.Do miski wbijamy jajka i wlewamy 1/2 szklanki kremówki, roztrzepujemy aż składniki się połączą.
Kawałki brioszki maczamy porządnie w masie jajeczno-śmietanowej i odkładamy z boku na talerz.
Rozgrzewamy patelnię teflonową ( lub inną nieprzywierającą ) na średnim ogniu i smarujemy lekko masłem.
Namoczone kawałki brioszki smażymy po 3 min z każdej strony aż ładnie zbrązowieją.

Truskawki kroimy, duże na ćwiartki, mniejsze na połówki, rozgrzewamy drugą patelnię na średnim ogniu i wsypujemy truskawki podlewając 2 łyżeczkami wody, podsmażamy aż puszczą smaczny sok.

Resztę kremówki ubijamy z odrobiną cukru pudru aż powstanie bita śmietana.
Podajemy kawałki brioszki wykładając na nie truskawki i polewając je truskawkowym sosem, obok kładziemy bitą śmietanę, podajemy.

Dodaj komentarz